Bilgi İşlem
Bilgi İşlem Müdürlüğü

Bilgi İşlem Müdürü: Reyhan SARI

0(212) 467 19 00 Dahili:1611

Bilgi İşlem Müdürlüğü olarak, Belediyemizin tüm yazılım, donanım ve program ihtiyaçlarını temin etmek belediye internet sitelerini oluşturmak, bunları düzenlemek, network kurmak, iç ve dış haberleşme ağını oluşturmak, bunlarla ilgili gerekli bakımları yapmak veya yaptırmak, vatandaşlarımızla belediyemiz arasındaki iletişim kanallarını dinamik tutmak öncelikli görevlerimizdir.

1994 yılında kurulan Bilgi İşlem Müdürlüğü, o günden bugüne kendini sürekli yenileyerek, yenilen teknolojileri kullanarak; dijital ortamlarda vatandaşla belediye arasında ve belediyenin kendi içerisinde etkili, kesintisiz iletişim kurulmasını sağlamış, tüm iletişim, içerik, yazılım sorunlarına anında müdahale etmiş ve iletişimi sürekli canlı tutmuştur.

Vatandaş odaklı hizmet anlayışını kendine ilke edinen Belediyemiz ve Bilgi İşlem Müdürlüğümüz bütün projelerini, uygulamalarını bu doğrultuda gerçekleştirmekte, projelerinin merkezine insanı yerleştirmekte ve insanın en doğal haklarından biri olan iletişimde bulunma hakkına, iletişim kanallarını canlı tutarak katkı sağlamaktadır.

Müdürlüğümüz;

  • Bayrampaşa Belediyesi bünyesinde, mevcut olan tüm yazılım donanım ve uygulama ihtiyaçlarını karşılayarak, gerekli teknik desteği sağlamaktadır.
  • Sunucu sistemleri ve ağ sistemlerinin yanı sıra belediyemiz bünyesinde kurulu olan tüm bilgisayarlar ve çevre birimlerinin bakım ve onarım hizmetlerini yürütmektedir.
  • Sunucu ve ağ sistemleri ile tüm bilgisayarlarda uygulama bakımları ve güvenlik çalışmaları yaparak, gerekli güncellemeleri uygulamaktadır.
  • Dış müdürlükler ve ilgili diğer birimler arasında profesyonel ağ bağlantıları oluşturarak, süratli ve güvenli veri transferleri yapılmasını sağlamaktadır.
  • İnternet erişimini yönetmek ve projeler doğrultusunda web siteleri kurmakta, bunları yönetmekte ve geliştirmektedir.
  • Belediyemiz bünyesinde, dış müdürlüklerde ve bağlı kuruluşlarda tüm bilgisayar ve çevre birimlerinin gelişen teknolojiye paralel olarak donanım ve yazılım ihtiyaçlarını belirleyerek, mevcut sistemlerin ileri teknoloji sistemlerine dönüşümünü koordine etmektedir.
  • Belediyemizde kullanılan mevcut uygulamalar ile yeni geliştirilen uygulamaların periyodik eğitimlerini koordine ederek, kurum içi eğitimler vermekte ve dışarıdan eğitim desteği sağlamaktadır.
  • Bilişim sisteminin gelişen teknoloji doğrultusunda büyümesini sağlamaktadır.
  • Mevcut sistemin güvenli ve sürekli çalışmasını sağlamaktadır.

Bayrampaşa’ya Akıllı Sistem (AKOS)
Beş yıllık bir emeğin ürünü olan, vatandaşın problemlerine daha akılcı ve pratik çözümler sunan ‘Akıllı Kent Hizmet Servisi’ni hayata geçirdik. Akıllı Kent Hizmet Sistemi ile vatandaşlarımız; evrak kayıt, işlem takip, şikayet, sosyal yardım, asker ve aile yardımı, borç sorgulama, iş yeri açma ve çalıştırma ruhsatı gibi işlemlerini kısa bir sürede yapabilmektedir. Akıllı Kent Hizmet Sistemi projesi ile birlikte, belediye otomasyonu ve bilgi sistemlerinin, diğer kamu uygulamalarıyla entegrasyonu sayesinde ‘akıllı kent’ vizyonu oluşmuştur. Akıllı kent; vatandaşla devlet, devletle özel sektör arasında problemleri en aza indirgeyen, hizmeti ve hızı ön planda tutan bir anlayış getirmiştir.

Akıllı Kent Hizmet Projesi’nin Sağladığı Yararlar

• Tutarlı bir bilgi sistemi altyapısı kurulmuştur. Birim fonksiyonlarında otomasyon kullanımı artmaktadır, etkinlik ve üretim artışı gerçekleşmektedir.
• İş adımlarının gerçekleşmesinde zamandan tasarruf edilerek, birimler arası tam bütünlük sağlanmaktadır.
• Belediyenin tüm birimlerinde, nitelikli personelin daha da artmasını sağlamaktadır.
• Belediye kaynaklarını ve ihtiyaçlarını tam olarak bilerek, daha iyi kaynak yönetimi yapmaktadır.
• Bilgiye dayalı yönetim sürecini başlatmaktadır. (Yönetişim)
• Belediye, halka yeni değerler sunabilir hale gelmektedir.
• Çağdaş teknolojiye dayalı uygulamalar konusunda eğitilen belediye personelinin çalışma motivasyonu artmaktadır.
• Belediye süreçleri standart, dinamik ve şeffaf hale gelmektedir.
• Belediyeye ve hizmetlerine, mekandan bağımsız olarak her yerden ulaşılabilmektedir.
• Halkımızın yaşamını kolaylaştıran uygulamalar hayata geçirilmektedir.
• Halkımız, standart ve herkese eşit hizmetle buluşmaktadır.
• Hizmet süreçlerindeki bilgi eksikliği ve koordinasyonsuzluktan kaynaklanan bürokrasi, ortadan kalkmaktadır.
• Halkımız, çağdaş uygulamaları kullanara, bu uygulamalardan hizmet almaktadır.
• STK projelerine, bilgiye dayalı çok önemli bir kaynak sağlanmaktadır.
• Vatandaş bilgilerinin sürekli güncellenmesi ile demografik analizler yapılmakta; mobil demokrasi platformu oluşturulmaktadır.

Akos Kent Rehberi ile Erişebileceğiniz  Bilgiler
Adres ile arama; Mahalle adı, cadde sokak adı, kapı no ile girilerek istenilen adresin haritasının ekranda görüntülenmektedir.
Kadastro ile arama; ada adı, parsel adı girilerek aradığımız ada parselin haritasının ekranda görüntülenmektedir.
Önemli yer adı arama; Sınıf detay ya da önemli yer adı yazarak istediğiniz nitelikteki yerin bulunup ekranda görüntülenmesi sağlanamaktadır. Önemli yerler, resmi kurumlar (Kaymakamlık, belediye binası, emniyet müdürlüğü v.s.), Eğitim kurumları (İlköğretim okulları, liseler, üniversiteler v.s.) Sağlık kurumları (Hastaneler, eczaneler v.s.)
Farklı kategoride önemli yerlerin haritası ekranda görüntülenmektedir.
Akos Kent Rehberi ile taşınmaza ait imar durum bilgilerini görebilir, plan fonksiyon bilgilerine erişebilirsiniz.

Çağrı Merkezi
Akıllı kent otomasyon projesinde yer alan hizmet kanallarından biri de ‘çağrı merkezidir’.  Çağrı merkezi görevlileri, telefonda iletişim konusunda yetiştirilmiş, belediyecilik sistemini kullanabilen, vatandaşlara telefon konuşması sürerken hizmet verebilen görevlilerden oluşmaktadır. Çağrı merkezimize; 444 1 990 numaralı telefondan ve cagrimerkezi@bayrampasa.bel.tr adresinden e-posta ile ulaşabilirsiniz. Çağrı merkezimiz kanallarını kullanarak, birçok işleminizi zaman kaybetmeden, belediye hizmet binasına gelmenize gerek kalmaksızın hızlı bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz.

E-Belediye Uygulaması ile Ulaşabileceğiniz Bilgiler
• Arsa Rayiç Değerleri
• İnşaat Maliyet Bedelleri
• Bina Aşınma Oranları
• Çevre Temizlik Tarifeleri
• Meclis Kararları
• Encümen Kararları
• Çöp Toplama Saatleri
• Beyan Bilgileri
• Borç Bilgileri
• Tahakkuk Bilgileri
• Tahsilat Bilgileri

E-Belediye Uygulaması ile Yapabileceğiniz İşlemler
• Sicil Arama
• Şikayet Bildirim
• Şikayet Takip
• Online Tahsilat
• Sicil Kodu ile Online Tahsilat
• Ruhsat Sorgulama
• E-Nikah
• E-Randevu

Bilgi İşlem Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği İçin Tıklayınız

Tel: 0(212) 467 19 00 - 1612

Mail: bilgiislem@bayrampasa.bel.tr


submit
submit